9 Ağustos 2009 Pazar

FESLEĞEN



Mevsim yaz, küçük bir kasabanın taş döşenmiş ara sokaklarından biri. Beyaz badanalı alçak bir bahçe duvarı ve mavi boyalı tahta kapı. Duvarın üzerine sıralanmış tenekeden saksılarda fesleğenler... Fesleğen başlıklı bu yazıya koymak istediğim fotoğraf bu olurdu ama maalesef böyle bir fotoğraf çekme şansım olmadığından bizim evdeki fesleğenlerin resmini koymak zorunda kaldım:)

Yaz mevsiminin olmazsa olmazlarındandır fesleğen. Küçük bir balkon, bir cam önü, mutfak masası hiç farketmez, her yere sığar her yere yakışır. Elinizle dallarını şöyle bir salladığınızda etrafı mis gibi kokutur. Sivrisineklerin yaklaşmasına engel olduğu da söyleniyor. Sanırım doğruluk payı var, çünkü balkonda 2 büyük saksıda 10 kök fesleğen var, yaz başından beri hiç sivrisineklerden rahatsız olmadık.

Gölge ve yarı güneşli yerlerde güzel yetişiyor. Suyu seviyor, susuz kaldığında hemen yaprakları eğiliyor ve bir süre daha sulamazsanız kurumalar başlıyor. Fesleğeni evinizde baharat olarak kullanıyorsanız üzerinden makasla biçebilirsiniz.

Her yıl bahar aylarında hazır fide olarak alıyordum ama yaz sonunda kuruyan çiçekleri toplayıp önümüzdeki yıl tohumdan yetiştirmek istiyorum inşallah.

Aşağıdaki resim 3 yıl önce Mutfak Güncesi'ne yazdığım bu yazıdan.


9 yorum:

  1. Şaziye Hanım, döndüğünüze o kadar sevindimki. Siz yokken bile sık sık sitenize girip kontrol etmiştim dönüp dönmediğinizi.Tariflerinizi hale zevkle yapıp, tüm sevdiklerimle paylaşıyorum.
    Sevgiler,
    aydan

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim sevgili Aydan. Selamlar.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Şaziye Hanım,
    Dönüşünüze nasıl sevindim anlatamam, uzun zamandır göremediğim arkadaşıma kavuşmuş kadar mutlu oldum. İçimden size yazmak geldi,
    umarım mutfağınızdan yeni tarifleri de paylaşırsınız.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Sevgili Kuzine, güzel mesajınız beni çok mutlu etti, teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  5. Nasıl ama nasıl mutlu oldum anlatamam Hoşgeldiniz...

    YanıtlaSil
  6. Tutumluluk ve doğru tüketim bilinci oluşturmak için hazırladığımız
    www.tutumluhayat.blogspot.com
    adlı sayfamıza ziyaretlerinizi ve ayrıca sizce uygunsa sayfanızdan link vererek ya da blog listenize kabul ederek destek olmanızı bekleriz,link verilme ya da blog listesine alınma dileğimizin kabulü halinde tutumluhayat@hotmail.com adresine durumun bildirilmesi durumunda sayfamızdan sizin sayfanıza da link verilecektir ve blog listemize alınacaktır,saygılarımızla

    YanıtlaSil
  7. slm bende sizin tariflerinizi deneyip ve hiç tereddü t etmeden yapıyordum siz yazmayıncada takip ettim ve 3 gün önce yaptım daha hazır yufka mantınızı her şey gönlünüzce olsun şu anda 20 ye yakın menekşem var ve mum çiçeği hayranıyım www.mugla48.blogcu.com
    nalan

    YanıtlaSil
  8. Emine- İzmir

    Sizin o güzel tariflerinizi zevkle yaptım.tadanlar Çok beğendiler.Döndüğünüze çok sevindim.

    YanıtlaSil
  9. Sevgili Esra, teşekkür ederim, hoşbulduk:)

    Sevgili Nalan, mum çiçeği hayranlığı bende de var, 5 saksı mum çiçeğim var henüz hiçbiri açmadı, bakalım seneye açarlar inşallah.

    Sevgili Emine, yorumunuz için teşekkürler, selamlar.

    YanıtlaSil